خلاصه طرح میکروست سرم

خلاصه طرح میکروست سرم

خلاصه طرح میکروست سرم که روشی برای تزریق دارو به صورت رقیق و کنترل‌شده به بیماران است را در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

در این مقاله از سپینود شرق به بررسی خلاصه طرح میکروست سرم میپردازیم .

خلاصه طرح میکروست سرم

معرفی محصول میکروست سرم

میکروست یکی از تجهیزات پزشکی بوده و هنگامی که نیاز باشد دارویی به صورت رقیق شده با سرعتی کنترل شده به بیمار تزریق گردد به عنوان رابط مورد استفاده قرار می‌گیرد تا مایع تزریقی را از محفظه حاوی مایع تزریقی به اسکالپ‌وین یا آنژیوکت برساند و بدین سبب موجب وارد شدن مایع تزریقی به رگ و بدن بیمار شود.

در هنگام استفاده از ست سرم می‌توان بسته به نوع دارو و دستورات ذکر شده در داخل نسخه، سرعت جریان محلول را به طور سریع‌تر یا آهسته‌تر، تنظیم کرد. این محصول علاوه بر برخورداری از استحکام بالا و سهولت در آب‌بندی، قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد. این وسیلۀ پزشکی پرمصرف با توجه به هدف استعمال، به دو نوع میکرودریپ و ماکرودریپ می‌شود. میکرودریپ برای تزریق به اطفال و بزرگسالان خاص استفاده می‌شود که به یک دوز کم و کنترل شدۀ دقیقی از محلول سرم نیاز دارند؛ به طوری که با هر قطره باید مقدار کمی از دارو به بدن بیمار منتقل شود. در ماکرودریپ نیز مقدار بزرگی از محلول سرم با سرعت زیادی تزریق شده و با هر قطره، مقدار زیادی از محلول به بدن بیمار انتقال داده می‌شود. این دو نوع میکروست از لحاظ ساختار تشکیل­دهنده، هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. میکروست‌ها دارای محفظه‌ای مدرج هستند که بر اساس درجه‌بندی دارای سه دسته 50، ۱۰۰ و ۱۵۰ میلی‌لیتری می‌باشند.

 

ارتباط با ما

لطفا فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

مطالعات بازار طرح میکروست سرم

بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت ظرفیت اسمی تولید میکروست سرم در ایران بیش از 50 میلیون عدد (بیش از 3 هزار) در سال است.

واحدهای درحال احداث این محصول با بیش از 90 میلیون عدد (بیش از 5 هزار تن) میکروست سرم در آینده احداث خواهند شد که اکثر واحدها پیشرفتی نداشتند.

مطابق آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران میزان واردات میکروست سرم طی سال‏های 1400 و 1399 به شرح جدول ذیل می‏باشد.

جدول 1-واردات میکروست سرم

سال

وزن (تن)

ارزش ریالی(میلیون ریال)

ارزش دلاری (دلار)

1399

235

54,136

1,289,026

1400

189

48,470

1,154,051

عمده واردات محصول مذکور طی سال‌های اخیر از کشورهای چین، امارات و هند انجام شده است.

جدول 2- صادرات میکروست سرم

سال

وزن (تن)

ارزش ریالی(میلیون ریال)

ارزش دلاری (دلار)

1399

0

0

0

1400

0

0

0

با مراجعه به آمار ارائه ‌شده در سایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران مشخص شد طی سال‌های اخیر صادراتی در زمینه میکروست سرم انجام نشده است.

خلاصه طرح میکروست سرم

ارتباط با ما
لطفا فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

مطالعات فنی

در توليد قطعات پلاستیکی طرح، ماشين‌آلات و فرآيند ساخت از پيچيدگي برخوردار نيست و دانش فني ساخت اين نوع محصولات مربوط به مشخصات فیزیکی ساخت محصول و رعايت استانداردهاي آن می‏باشد. تولید میکروست به وسیله شکل­دهی پلیمرهای پزشکی مثل PVC به صورت همگون مثل تیوب و شلنگ میکروست یا غیرهمگون مثل سایر قطعات از پلی اتیلن می­باشد که توسط ماشین آلات تزریق و اکسترودر تولید می­شوند و مورد بررسی ناظر کیفی قرار می­گیرند. در مرحله بعد این محصولات به همراه سایر قطعات وارد بخش مونتاژ و توسط اپراتورها مونتاژ شده و بسته­بندی می­گردند. سپس برای استریل شدن به وسیله گاز اتیلن اکساید در محفظه اتوکلاو قرار می­گیرند.

 

مطالعات مالی میکروست سرم

این خط قابلیت تولید بیش از 3 میلیون عدد میکروست سرم در سال را دارد. این عدد ظرفیت اسمی این پروژه می‌باشد و ظرفیت عملی این پروژه عدد کمتری می‌باشد.

حجم کل سرمایه‌گذاری این طرح بین 55 – 50  میلیارد تومان می‌باشد.

IRR این طرح عددی بین 35 الی 40 درصد می‌باشد که توجیه‌پذیری خوبی دارد.

نظرتان را ثبت کنید