نقش کامفار (comfar) در محاسبات طرح های توجیهی فنی اقتصادی

نقش کامفار (comfar) در محاسبات طرح های توجیهی فنی اقتصادی

رم افزار کامفار، نرم افزار محاسباتی طرح‌های توجیهی است. نرم افزاری کاربردی که توسط سازمان توسعه صنعتي سازمان ملل متحد يونيدو برای محاسبات طرح تهیه شده و تا سه نسخه آپدیت شده است.

  • 21 دی 1394
  • 8513
نقش کامفار (comfar) در محاسبات طرح های توجیهی فنی اقتصادی

نرم افزار کامفار، نرم افزار محاسباتی طرح‌های توجیهی است. نرم افزاری کاربردی که توسط سازمان توسعه صنعتي سازمان ملل متحد يونيدو برای محاسبات طرح تهیه شده و تا سه نسخه آپدیت شده است.

از خصوصیات مهم این نرم افزار در طرح‌های‌توجیهی فنی اقتصادی و صنعتی وجود فرم‌ها و جداولی است که اطلاعات آن باید تکمیل شود.

نرم افزار کامفار، نرم افزار محاسباتی طرح‌های توجیهی است. نرم افزاری کاربردی که توسط سازمان توسعه صنعتي سازمان ملل متحد يونيدو برای محاسبات طرح تهیه شده و تا سه نسخه آپدیت شده است. از خصوصیات مهم این نرم افزار در طرح‌های‌توجیهی فنی اقتصادی و صنعتی وجود فرم‌ها و جداولی است که اطلاعات آن باید تکمیل شود. محاسبات و جداول به صورت ریز و دقیق با فرمول‌های اقتصادی و مهندسی تعریف شده است؛ گفتنی است وجود این فرم‌ها بدین معنا نیست که با تکمیل فرم‌ها خروجی نرم‌افزار تحلیل درستی از پروژه است. چرا که مثل هر طرح‌توجیهی فنی – اقتصادی باید اطلاعات درست و دقیق به نرم‌افزار داده شود. پیش فرض‌ها باید بر اساس واقعیات روز انتخاب و برنامه زمان‌بندی هزینه‌ها در زمان واقعی لحاظ شود، مدل‌های مالی کسب و کار بررسی شده باشد و قطعاً پس از محاسبات خطا ندهد.

کامفار

 

 

یعنی اگر بعد از محاسبات کامفار خطا دهد با توجه به شماره‌ی خطا اطلاعات وارد شده احتیاج به تصحیح دارد. در پایان گفتنی است وجود گزارش کامفار به معنای درستی و یا محاسبات دقیق نیست کامفار تنها وسیله‌ای است برای تسریع محاسبات.

اطلاعات ورودی درست، مدل‌سازی مالی واقعی، توانایی تحلیل خروجی‌ها، از پیش شرط‌های یک طرح‌توجیهی قابل قبول است.

 

کامفار-1

نکته مثبت کامفار انجام سریع محاسبات، تحلیل حساسیت و تحلیل‌های حسابداری به صورت پیش فرض و تعریف شده است.

 

 

تحلیل حساسیت در کامفار

به مطالعه تاثیرپذیری متغیرهای خروجی از متغیرهای ورودی، یک مدل آماری گفته می‌شود. به عبارت دیگر روشی برای تغییر دادن در ورودی‌های یک مدل آماری به صورت سازمان‌یافته (سیستماتیک) است که بتوان تاثیرات این تغییرها را در خروجی مدل پیش‌بینی کرد.

نرم افزار کامفار بصورت یکپارچه و لحظه ای محاسبات پیچیده تحلیل حساسیت را انجام می دهد.

کامفار3

بیشتر بدانید :

نرم افزارها و روش های مورد استفاده در مطالعه امکان سنجی مالی

نرم افزار کامفار چیست؟

 

برای تهیه طرح توجیهی با استفاده از نرم افزار کامفار با موسسه سپینود شرق تماس حاصل فرمایید . 


تهیه شده در گروه تولید محتوی سپینود شرق

کلیه حقوق این وبسایت متعلق به موسسه سپینود شرق می باشد. .

 

نظرتان را ثبت کنید