کتاب ارزیابی مالی پروژه های سرمایه گذاری

  • 27 اسفند 1396
  • 2020
کتاب ارزیابی مالی پروژه های سرمایه گذاری

تصمیم‌گیری در خصوص سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها، همواره یکی از مهمترین تصمیمات در حوزه‌های اقتصادی محسوب می‌شده و می‌شود، اهمیت این موضوع با گذشت زمان و با افزایش سیالیت منابع سرمایه‌ای در سطح بین الملل و ...

نویسنده: دکترپیمان نوری بروجردی
ناشر : مولف

 

ارزیابی مالی پروژه های سرمایه گذاری

 

تصمیم‌گیری در خصوص سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها، همواره یکی از مهمترین تصمیمات در حوزه‌های اقتصادی محسوب می‌شده و می‌شود، اهمیت این موضوع با گذشت زمان و با افزایش سیالیت منابع سرمایه‌ای در سطح بین الملل و همچنین بالا رفتن حجم منافع سرمایه‌ای افزایش قابل چشمگیری را نشان می‌دهد. دوره تکاملی یک پروژه سرمایه‌گذاری را می‌توان به سه بخش تفکیک نمود:

1- پیش از سرمایه‌گذاری

2- سرمایه‌گذاری

3- عملیاتی

در بین سه مرحله فوق، مرحله پیش از سرمایه‌گذاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در واقع در این مرحله است که با بررسی‌های متنوع و مطالعات مختلف پیرامون طرح‌های ارائه شده درخصوص قابلیت اجرا، نحوه اجرا و... یک پروژه تصمیم‌گیری به عمل می‌آید.

مطالعه این کتاب به دانشجویان رشته‌های حسابداری و مدیریت بازرگانی، مدیریت علوم بانکی و بیمه به عنوان کمک درسی در درس مدیریت مالی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، مدیران و کارشناسان بخش‌های اعتباری بانک‌های کشور و همچنین کلیه کارشناسانی که به نحوی با مقوله ارزیابی طرح‌های سرمایه‌گذاری در ارتباط می‌باشند توصیه می‌گردد.

نظرتان را ثبت کنید