11 مزیت تحقیقات بازار استراتژیک

11 مزیت تحقیقات بازار استراتژیک

کلینیک تحقیقات بازار نوعی تحقیقات خلاقانه و مدل ترکیبی است که اطلاعات کمی و کیفی را مخلوط می‌کند

  • 15 دی 1395
  • 4114
11 مزیت  تحقیقات بازار استراتژیک

کلینیک تحقیقات بازار نوعی تحقیقات خلاقانه و مدل ترکیبی است که اطلاعات کمی و کیفی را مخلوط می‌کندو در کمترین زمان راهکارهای بازاریابی ...

 
 کلینیک تحقیقات بازار نوعی تحقیقات خلاقانه و مدل ترکیبی است که اطلاعات کمی و کیفی را مخلوط می‌کند و در کمترین زمان، راهکارهای بازاریابی ارائه می‌دهد.در این کلینیک، بازار هدف شما، شامل کالا و یا خدمات تولیدی، وب سایت ویا وسایل ارتباطی، جلسات ارتباط تعاملی را تجربه می کند.


1-    داده‌های کمی و کیفی به صورت هم‌زمان گردآوری می‌شوند که درنتیجه‌ی این جمع بندی، نتایج کمّی قابل اندازه‌گیری و محرک‌های کیفی اصلی شناسایی خواهند شد.
2-    کلینیک تحقیقات بازار، در دوره زمان کوتاهی فعال است که این موضوع بدین معناست که نتیجه‌ی تحقیقات بازار به سرعت و در کمترین زمان آماده خواهد شد.
3-    کلینیک تحقیقات بازار، بررسی کامل و همه‌جانبه را در قالب یک پروژه انجام می‌دهد، که این امر برای صرفه‌جویی در زمان و منابع، ایده‌ی خوبی است.
4-    اساس کار  آکادمی‌ تحقیقات بازار تعامل است، پس نتیجه‌ی تحقیقات به آنچه در دنیای واقعی دیده می‌شود بسیار نزدیک است.
5-    مشتری و تولیدکننده محصول قادرند تا واکنش بازار هدف را همانطور که در آینده خواهد بود، ببینند.
6-    سنجش‌های  قبل و بعد از اقدام، چشم اندازی ایجاد می‌کند تا بتوان تاثیر دقیق قیمت برروی میزان فروش و سهم بازار را تعیین نمود.
7-     رفتار محرمانه نسبت به محصول یا خدمت و یا نتیجه‌ی تحقیقات تضمین شده است زیرا کلینیک تحقیقات بازار مکان امنی برای نگه داری این اطلاعات است.
8-    محیط کنترل شده در کلینیک تحقیقات بازار به معنای این است که شما می‌توانید به نتایج حاصل از بررسی محصولات خود، اعتماد داشته باشید.
9-    انجام مقایسه‌ی نتایج سبب مواجهه با موقعیت‌های مختلف می‌شود.
10-     با توجه به نتیجه‌ی تحقیقات بازار، افرادی که از کلینیک‌های تحقیقات بازار کمک گرفته اند، نظرات مساعدی داشتند.
11-    نتیجههای حاصله، با کیفیت و همچنین قانونی و قابل فهم هستند که به شما کمک می‌کند که استراتژی بازاریابی مخصوص به خود را بسازید.


روش کار کلینیک تحقیقات بازار: 
ساختار کاری کلینیک تحقیقات بازار بسیار انعطاف‌پذیر است و می‌تواند بر اساس بازار هدف و اهداف پژوهش، سفارشی سازی شود. پژوهش‌گران با انتخاب یک موقعیت اصلی، تمامی محصولات و مواردی که به شرح چگونگی خدمات می‌پردازند (مانند طرح‌ها و...) را به کار می‌گیرند. پژوهشگران تحقیقات بازار همواره قبل از کسب اطلاعات کامل در مورد محصولات و شناخت محیط، با استفاده از پرسشنامه‌ در مورد مسائلی چون طریقه‌ی خرید مشتریان، اطلاعات جمع آوری می‌کنند.

سپس به بررسی محصولات و مفاهیم جدیدو نوپا می‌پردازند این بررسی می‌تواند به شکل مصاحبه‌ی فردی یا گروهی صورت پذیرد. در این مرحله فرد مصاحبه شونده پرسشنامه‌ی دیگری را تکمیل می‌کند تا با جمع بندی نتایج حاصل از این دو  بتوان به نتیجه خوبی دست پیدا کرد. از این رو تعاملی بودن کار کلینیک تحقیقات بازار آشکار می شود. این اطلاعات بعد از تجزیه و تحلیل و مقایسه با نتیجه‌ی دیگر مصاحبه شوندگان اطلاعات خوبی در اختیار، خواهد گذاشت.


زمانی که مصاحبه‌های فردی یا گروهی به پایان رسیدند، افراد خاصی از بین مصاحبه‌شوندگان برای جلسات گروهی، انتخاب می‌شوند. این گروه از مصاحبه شوندگان تسط بیشتری بروی مسائل دارند و سعی‌شان بر این است که برنامه ریزی شده حرکت کنند. این جلسه با حضور یک محقق بازار آموزش دیده برگزار می‌شود تا مسائل کلیدی و محرک‌ها به شکلی عمقی بررسی شوند.

تهیه شده در گروه تولید محتوی سپینود شرق

کلیه حقوق این وبسایت متعلق به موسسه سپینود شرق می باشد. . 



 

برچسب ها :

نظرتان را ثبت کنید